ممنوع الخروجی یکی از قوانینی است که شامل بعضی افراد می‌شود. و تا زمان خروج از کشور متوجه آن نمی‌شوند. این اتفاق می‌تواند مشکلات بسیاری برای افراد ایجاد کند. و لازم است تا قبل از رزرو بلیط هوایپما ممنوع بودن یا نبودن خود را چک کنند. ممنوع الخروجی وضعیتی حقوقی است که فرد به دلایل مختلف نمی تواند از مزر های یک کشور خارج شود. در حقیقت ممنوع الخروجی تضمینی است که قانونگذار برای جلوگیری از فرار متهمان، در موارد کیفری و بر اساس قانون آیین دادرسی کیفری و در موارد حقوقی، برای الزام فرد به انجام تعهد خود بر اساس قوانین مدنی و ثبتی در نظر گرفته است و یا گاهی ممنوع الخروجی در اثر قرار ممنوعیت خروج از کشور  صادر می شود. سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سامانه‌ای برای استعلام ممنوع الخروجی به صورت آنلاین را امکان پذیر کرده است.

 

نوشته شده در تاریخ توسط نارین رهنما

استعلام ممنوع الخروجی

استعلام ممنوع الخروجی به صورت آنلاین

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سامانه‌ای برای استعلام ممنوع الخروجی آنلاین مسافران راه‌اندازی کرده است. افراد تنها با وارد کردن کد ملی خود در سایت exitban.ssaa.ir می‌توانند از وضعیت ممنوع الخروجی خود مطلع شوند. دیگر نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود. تا پیش از این مسافرانی که قصد خروج از کشور را داشتند تنها از راه مراجعه حضوری به اداره گذرنامه یا استعلام تلفنی قادر به مشخص کردن وضعیت ممنوع الخروجی خود بودند. اما با راه‌اندازی این سامانه از این پس می‌توانند به صورت آنلاین ممنوع الخروجی بودن یا نبودن خود را چک کنند.

 

 

دلایل ممنوع الخروجی

چهار دلیل کلی برای ممنوع الخروج شدن وجود دارد که شامل علل کیفری، مالیاتی، قضایی و مشکلات مربوط به سازمان دارایی است.
– اگر از سمت سرپرست خود اجازه خروج از کشور صادر نشود، ممنوع الخروج خواهید شد. در این میان زنان متاهل که سفر انفرادی به خارج از ایران دارند باید قبل از راهی شدن ممنوع الخروجی خود را استعلام کنند.
– دزدی، کلاه‌بردای و یا سوء شهرت از دیگر دلایل ممنوع الخروج بودن است که توسط قوه قضایه اجرا می‌شود.
– اگر بدهی مالیاتی بالا داشته باشید، دادگاه دستور ممنوع الخروجی شما را خواهد داد.
– اشخاصی که به هر نحوی خروجشان باعث ضرر منافع ملی شود نیز در لیست ممنوع الخروجی قرار می‌گیرند.

افرادی که شامل آن می شوند اجازه نخواهند داشت از هیچکدام از مرزهای کشور به خارج سفر کنند. برای برقراری مجدد اجازه خروج حتما باید جهت رفع مشکلات بالا اقداماتی به عمل آورید.

 

جهت استعلام بر روی لینک زیر کلیک کنید

 

 

ثبت نارین مشاور شما در تمام مراحل ثبت شرکت می باشد، برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه ثبت شرکت با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۲۳۱۰۰۲

۰۹۱۲۰۵۳۲۳۸۶