چگونه یک برند مشتری محور بسازیم

عامل اصلی معروف شدن یک برند، مشتری است. قطعا اگر مشتری از یک برند رضایت داشته باشد به خودی خود، بازاریابی برای تبلیغ و فروش یک یا چند محصول از یک برند خواهد شد. صاحبان برند های مختلف باید قبل از معرفی برند خود طبق تحقیق و پژوهش و الگو سازی، نیاز های مشتریان محصولات را ارزیابی کرده و بر اساس آن برند خود را برای ارائه به بازار فروش آماده نمایند.

طراحی هرم ارزش برند مشتری محور برای کالا قطعا یکی از بهترین روش ها برای ارزیابی و برداشتن قدم درست در راه برند سازی می باشد.

 

 

این الگو دو گونه بنیان و ریشه را برای برند در نظر می گیرد. بنیان منطقی برای ساختن برند که در سمت چپ هرم قرار دارد و بنیان احساسی که در سمت راست هرم قرار می گیرد.خلق ارزش ویژه برند مستلزم رسیدن به نوک هرم است و این موضوع زمانی اتفاق می افتد که اصول و قواعد مناسب هرم در کنار یکدیگر قرار گیرند. شش اصل این هرم به عبارتند از:

برجستگی برند : هر چند وقت یکبار و به چه آسانی، در شرایط مختلف خرید و مصرف برند به خاطر آورده می شود؟

عملکرد برند : چگونه محصول یا خدمت نیاز های کار کردی و عملکردی مشتریان را برآورده می سازد؟

تصویر برند : تصویر با دارائی بیرونی محصول یا خدمت مرتبط است و مسیر هایی که برند در جهت بر آوردن نیاز های اجتماعی و روانشناختی مشتریان طی می کند، می شود.

قضاوت های برند : بر عقاید و ارزیابی های شخصی مشتریان تمرکز دارد.

احساسات برند : پاسخ ها و واکنش های احساسی مشتریان در قبال برند را نشان می دهد.

طنین یا هم نوایی برند : به ماهیت رابطه ای که مشتریان با برند دارند و همچنان میزانی که مشتریان احساسی همراهی و همپایی با برند می کنند بر می گردد.طنین برند، عمق رابطه درونی و روانی مشتریان با بنرد را در بر می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.